8 Ağustos 2013 Perşembe

Cerrah – Tess Gerritsen

Cerrah – Tess Gerritsen
Polisiye roman tutkunu olunca sürekli daha iyi polisiye romanlar arıyorum. Son olarak Tess Gerritsen ismini geç de olsa duydum ve kitaplarını okumak istedim. Fakat seri halinde pek çok kitabı vardı ve bu yüzden ilk romandan başlamak daha iyi olur diye ilk olarak Cerrah kitabını aldım.

Kitap klasik polisiye romanı. Çok klasik kaldığı için okurken bir dizinin bir bölümünü izliyormuşum gibi hissettim. Seri bir katil cinayetler işliyor ve dedektifler olay yerindeki ip uçlarını inceliyerek adım adım katile gidiyorlar. Yani size pek iş düşmüyor çünkü katili bulmak için delillerin sunulmasını beklemek zorundasınız. Dahası kitap boyunca katil hiç geçmiyor. Yani çabalamak da yersiz kalıyor. Böyle olunca sadece okuyorsunuz ve klasik kitaplardan bir farkı kalmıyor. İnsan polisiye roman olunca katili bulmak için çabalamak istiyor. Ne yazık ki bu kitapta bu yok.

Bir de cinayetleri araştıran polisleri çok yetersiz göstermiş. Özellikle yıllar öncesi olan cinayette apaçık bir delili görmezden gelmeleri pek akıl mantık işi değil. Zaten o delili görseler bu kitabın bir anlamı kalmayacaktı. Yine de kitabı uzatmak için böyle basit hataları eklemek kitabın kurgusuna zarar veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder